DOI: https://doi.org/10.20883/ppnoz.2016.17 Fraza do cytowania: Jankowiak-Bolko B., Samborski W., Mojs E. Odpowiedzialność społeczna jako element strategii biznesowej firm farmaceutycznych. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu. 2016;3(48):314–326. DOI: https://doi.org/10.20883/ppnoz.2016.17 Rozwój rynku farmaceutycznego także w Polsce doprowadził do zmiany strategii organizacji. Przedsiębiorstwa dążą nie tylko do wzrostu zysku, do rozpoznawalności marki, ale także do budowania wizerunku firmy działającej na rzecz zdrowia społecznego. Głównymi celami aktywności podejmowanych w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) firm farmaceutycznych są edukacja prozdrowotna, promowanie działań w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia oraz, generalnie, poprawa stanu zdrowia społeczeństwa. Celem artykułu jest przedstawienie działań realizowanych w ramach CSR przez firmy farmaceutyczne działające na rynku polskim.
Słowa kluczowe: rynek farmaceutyczny, społeczna odpowiedzialność biznesu, zaangażowanie społeczne firm farmaceutycznych.
|
|